قالب های فارسی وردپرس 36

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 36

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

منظور از هدایای تبلیغاتی چیست؟

همه ما در مورد هدایای تبلیغاتی شنیده ایم. همه می دانیم هدایای تبلیغاتی چه هستند یا چه کاری سپریدن می دهند؟ طبق تعریف ویکیپدیا، “کالا های تبلیغاتی، نمونه ها تبلیغاتی، هدایای تبلیغاتی و هدایای بازرگانی، کالا هایی با لوگو و برند هستند که در برنامه های بازاریابی و ارتباطات کاربرد می شوند. آنها برای گسترش یک کمپانی اهدا می شوند”. یک تعریف کاملا ساده و منطقی.

پس تفاوت بین یک “هدایای تبلیغاتی” و یک فرآورده ساده با لوگوی چاپ شده بر روی آن، دقیقا در چیست؟ آیا به راستی تفاوتی با هم دارند؟ در درجه اول، کل ما می دانیم هدایای تبلیغاتی چیست. یک اتوماتیک تبلیغاتی یا مداد (یا یک کالای دیگر) با یک لوگوی چاپ شده بر روی آن که در راه ترویج یک شرکت یا سازمان خاص، یک اتفاق ویژه و یا موارد دیگر بهره‌گیری می شود. ولی آیا دنیای کالاهای تبلیغاتی بیشتر از اینهاست؟

آیا به نظر شما فنجان استارباکس هم یک هدیه تبلیغاتی است؟

بیایید همان استارباکس را در عقیده بگیریم. محصول شان چیست؟ آنها قهوه می فروشند (و یک سری غذاهای گران دیگر، اما به خاطر اینکه بحثی قبل نیاید می گوییم تنها قهوه). قهوه را درون چی می ریزند؟ لیوان تبلیغاتی که لوگوی خودشان بر روی آن چاپ شده است. چرا باید بر روی لیوان خودشان لوگو چاپ کنند؟ “برای گسترش بیشتر”. ملت نوشیدنی شان را می خرند، از فروشگاه خارج می شوند، و فرآورده آنها را جلوی چشم بقیه مصرف کنندگان احتمالی این طرف و آن طرف می برند، و جای تعجبی ندارد اگر کسان دیگر هم برند آنها را روی لیوان ببینند و بخواهند امتحانش کنند. آیا این لیوان کاغذی هم یک هدایه تبلیغاتی است؟

آیا در این چهره کوکاکولا هم یک هدایه تبلیغاتی محسوب می شود؟

یک قوطی کوکا چی؟ خود فرآورده که یک نوشیدنی است، پس قوطی آن چی؟ یک قوطی رنگارنگ که لوگوی آنها به طور روشن بر روی آن چاپ شده الی محصول را اغلب ترویج کند. باز هم همان سناریوی استارباکس: مردم صرفا با نوشیدن یک قوطی کوکا کولا، سهوا برند را همه جا گسترش می دهند. بنابریان می توان گفت قوطی نوشابه هم یک هدایه تبلیغاتی است؟

قبل از اینکه به این سوال ها پاسخ بدهید، یکبار سایر تعریف هدایای تبلیغاتی را که در بالا ذکر شد بخوانید. اگر یک “هدایه تبلیغاتی”، کالایی با لوگوی چاپ شده است که در کمپین های تبلیغاتی مورد کاربرد قرار می گیرد لغایت محصول مورد نظر را ترویج کند، پس چرا یک لیوان کاغذی یا یک قوطی نتوانند از لحاظ فنی، یک هدایه تبلیغاتی باشند؟

حالا بر گردیم به سوال اصلی : آیا ما می توانیم بین یک هدایه تبلیغاتی و یک هدایه عادی تفاوت قائل شویم؟ من فکر می کنم بدون در عقیده گرفتن محصولاتی که می دانیم هدایای تبلیغاتی راستین نیستند، نمی توانیم یک تعریف عمومی برای هدایای تبلیغاتی داشته باشیم. در واقع، من اندیشه می کنم «تعریف» هدایای تبلیغاتی یک ایده انتزاعی است که در درازا موعد از طریق تجربیات ما شکل گرفته است، و به ما این امکان را می دهد که یک محصول را هدایه تبلیغاتی در عقیده بگیریم  و یک فرآورده را نه. با این حال، فکر می کنم مفتوح هم بدون در عقیده اخذ فرآورده باره نظر، نمی نا با قطعیت عقیده داد!

آیا شما می توانید تعریفی ارائه کنید که در همۀ شرایط و برای گونه ها محصولات قابل تعمیم باشد. و یا اینکه اصلا با من موافق هستید که به یک تعریف بیچارگی داریم، یا در بی گمان یک ایده است؟

DJI Osmo Pocket رونمایی شد؛ کوچک‌ترین گیمبال سه‌محوره‌ دنیا

شرکت DJI اخیرا از گیمبال جدید خود تحت عنوان Osmo Pocket رونمایی کرده است؛ این گیمبال که از سنسوری ۱/۲.۳ اینچ (بخوانید یک روی دو ممیز سه اینچ) بهره‌مند است، توانایی ثبت تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی را دارد و می‌تواند ویدیوهای 4K را با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و بیت‌ریت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه ضبط کند. 

DJI Osmo Pocket همچنین توانایی این را دارد که ویدیوهای حرکت آهسته (اسلو موشن)‌ 1080p را با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه به‌ثبت برساند. این گیمبال، با بهره‌مندی از دو میکروفون داخلی می‌تواند صداها را با کیفیتِ بالایی ضبط کند، یکی از این میکروفون‌ها در قسمت پایینی دوربین و دیگری در قسمت پشتی آن قرار می‌گیرند. گفتنی است که این میکروفون‌ها از فناوری حذف نویز برخودار هستند و می‌توانند صداهای اضافی پس‌زمینه را تا حد امکان کم کنند.

گیمبال DJI Osmo Pocket / دی جی آی

شرکت دی‌جی‌آی به‌منظور ضبط ویدیو، حرکت در بخش‌های مختلف منوی اصلی و انتخاب حالت‌های مختلف تصویربرداری، نمایشگری لمسی با اندازه‌ی یک اینچ را در این گیمبال قرار داده است.

کاربر می‌تواند به‌سادگی یکی از حالت‌های تصویربرداری ActiveTrack (برای ردیابی یک سوژه)، FaceTrack (نسخه‌ی پیشرفته‌تر ActiveTrack که می‌تواند روی چهره‌ی افرادی خاص تمرکز و آن‌ها را دنبال کند)، FPV Mode ،Timelapse & Motionlapse و Panorama را انتخاب کند. 

گیمبال DJI Osmo Pocket / دی جی آی

اگر کاربر حس کند که نمایشگر یک اینچی این گیمبال نمی‌تواند نیازهایش را برآورده سازد،‌ می‌تواند به‌راحتی گوشی هوشمند خود را از طریق درگاه USB Type-C به آن متصل کند؛ کاربران سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS می‌توانند دستگاه خود را به Osmo Pocket متصل و با بهره‌گیری از اپلیکیشن DJI Mimo آن را کنترل کنند.

از طریق این اپلیکیشن می‌توان تصویر زنده‌ی نمایشگر اصلی این گیمبال را مشاهده کرد و همچنین از دو حالت جدید (مخصوص اپلیکیشن) به‌ نام‌های Story و Pro بهره گرفت.

گیمبال DJI Osmo Pocket / دی جی آی

حالت Story با ارائه‌ی ده الگوی از پیش آماده که شامل حرکات کامل دوربین و آهنگ پس‌زمینه می‌شود، در تلاش است تا پروسه‌ی تولید ویدیو را برای کاربر ساده کند؛ در ضمن، می‌توان پس از ضبط ویدیو نیز تغییرات جالبی را در آن اعمال کرد.

پس از اتمام فرآیند ضبط ویدیو، اپلیکیشن DJI Mimo آن را به شما نشان می‌دهد و این امکان را به شما می‌دهد که ویدیوی یادشده را در شبکه‌های اجتماعی، به اشتراک‌ بگذارید.

گیمبال DJI Osmo Pocket / دی جی آی

از طرفی دیگر، حالت Pro که پیشتر آن را در تعدادی دیگر از محصولات DJI دیده‌ایم،‌ به کاربر امکان می‌دهد تا کنترل کاملی روی تمامی تنظیمات دوربین داشته باشد. این حالت تصویربرداری همان‌طور که از نامش پیدا است (Pro به‌معنای حرفه‌ای) بیشتر مخصوص افراد حرفه‌ای است.

DJI مدعی شده است که باتری این گیمبال جدید می‌تواند به‌مدت دو ساعت مداوم، به ضبط ویدیو 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه بپردازد. این شرکت در کنار رونمایی از این گیمبال،‌ از تعدادی لوازم جانبی نیز برای آن پرده‌برداری کرده است.

گیمبال DJI Osmo Pocket / دی جی آی

بر این اساس، علاقه‌مندان می‌توانند به‌همراه Osmo Pocket، لوازمی نظیر قاب ضدآب، کنترلری ویژه، کیت توسعه، قابی مخصوص برای شارژ کردن، آداپتوری ۳.۵ میلی‌متری و... را برای دسترسی به امکانات بیشتر تهیه کنند.

گیمبال Crane 3 Lab توسط Zhiyun-Tech رونمایی شد

Zhiyun-Tech که شرکتی چینی است و در زمینه‌ی تولید گیمبال دوربین فعالیت می‌کند، اخیرا از جدیدترین پرچمدار خود با نام Crane 3 Lab رونمایی کرده که امکان زوم و فوکوس کردن را به کاربر ارائه می‌دهد.

این گیمبال که عرضه‌ی آن از ماه جاری میلادی آغاز خواهد شد، در کنار موارد یادشده، دارای یک سیستم انتقال محتوای ویژه است که ویدیوهای Full HD را از دوربین به سمت گوشی هوشمند یاتبلت می‌فرستد تا از این طریق کاربر بتواند نظارت بهتری روی ویدیوی در حال ضبط داشته باشد.

گیمبال Zhiyun Crane 3 Lab

شرکت سازنده‌، گریپِ به‌کاررفته در این گیمبال را با اضافه کردن یک دسته‌ی ثانویه به آن، از نو طراحی کرده است؛ خارج شدن این دسته‌ی جدید از قسمت پشتی دستگاه، باعث می‌شود تا بتوان از Crane 3 Lab در موقعیت‌های دشوار هم استفاده کرد.

این دسته همچنین دارای کنترل پنل به‌روز شده است که می‌توان از طریق آن ضمن کنترل خود گیمبال و بهره‌گیری از برخی ویژگی‌های دوربینِ مورداستفاده، به منوها دسترسی پیدا کرد. این پنل به یک نمایشگر بهبودیافته‌ی LED مجهز شده است و روی گریپ آن نیز شاهد کلیدهای بیشتری هستیم تا کاربر مجبور نباشد زود به زود، منو را باز کند.

گیمبال Zhiyun Crane 3 Lab

بخش جدیدی به بدنه‌ی اصلی این گیمبال اضافه شده است که می‌توان گوشی هوشمند خود را در آن قرار داد و از گوشی، جهت کنترل کردن گیمبال، بهره برد. همانطور که پیشتر اشاره کردیم، یک پیش‌نمایش HD از ویدیوی در‌حال ضبط توسط دوربین، مستقیما به یک گوشی که به‌صورت بی‌سیم به آن متصل شده است، فرستاده می‌شود تا بتوان نظارت بهتری روی آن داشت.

با استفاده از اپلیکیشن مستقل Zhiyun روی پلتفرم‌های اندروید و iOS می‌توان نظارت کاملی روی ویدیوی یادشده داشت؛ از طریق این اپلیکیشن حتی می‌توان خود گیمبال را نیز کنترل کرد. از گوشی متصل‌شده می‌توان به‌عنوان یک حسگر کنترل حرکت هم استفاده کرد؛ مورد استفاده‌ی دیگر این اپلیکیشن، به امکان زوم و فوکوس مرتبط می‌شود.

Zhiyun-Tech می‌گوید که بازوهای گیمبال جدید Crane 3 Lab را اندکی طویل‌تر از حد معمول ساخته است تا این گیمبال بتواند با انواع دوربین‌های بزرگ، تطابق پیدا کند. گفتنی است که حداقل و حداکثر وزن قابل‌تحمل این گیمبال به‌ترتیب به ۵۰۰ گرم و ۴.۵ کیلوگرم رسیده است.

باتری ۲٬۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی به‌کاررفته در آن، تا ۷.۵ ساعت دوام می‌آورد و در مدت‌زمان ۴ ساعت، قابل‌شارژ است. گیمبال Zhiyun Crane 3 Lab که ۸۹۹ دلار قیمت دارد، اواخر ماه جاری میلادی روانه‌ی بازار خواهد شد. اطلاعات تکمیلی در مورد این گیمبال را می‌توانید در وب‌سایت رسمی آنمشاهده کنید.

محبوب‌ترین دوربین‌ها و لنزهای سال ۲۰۱۸ از نگاه Lens Rentals

لنز رنتالز (Lens Rentals) مانند هرسال، امسال نیز فهرست محبوب‌ترین محصولات دنیای عکاسی و فیلم‌برداری را رونمایی کرده است. گفتنی است این وبسایت بزرگ و معتبر درزمینه‌ی اجاره‌ی انواع تجهیزات عکاسی شامل دوربین، لنز، پهپاد و... فعالیت می‌کند.

لنز رنتالز امسال تقریبا تمامی محصولات حوزه‌ی تصویربرداری را دسته‌بندی و محبوب‌ترین آن‌ها را اعلام کرده است. محصولاتی که درادامه مشاهده می‌کنید، کاربران این وبسایت بیشتر از هر محصول دیگری در سال ۲۰۱۸ اجاره کرده‌اند.

بررسی فهرست منتشرشده‌ی لنز رنتال را با دوربین‌ها آغاز می‌کنیم. امسال نیز همچون سال گذشته، کانن در صدر جدول جای گرفته و به‌دنبال آن شرکت‌های سونی و نیکون به‌ترتیب رده‌های دوم و سوم را ازآنِ خود کرده‌اند.

کانن؛ محبوب‌ترین برند سازنده‌ی دوربین و لنز در سال ۲۰۱۸

بااین‌حال، سهم کانن درمقایسه‌با سال گذشته با کاهشی حدودا ۳درصدی مواجه شده و از ۴۴.۹۰درصد به ۴۱.۵۷درصد رسیده است. این درحالی است که سهم دو شرکت سونی و نیکون درمقایسه‌با سال پیش با رشد مواجه شده است. طبق اطلاعات رسمی، سهم سونی در یک سال اخیر از ۲۴.۶۷درصد به ۲۶.۳۱درصد و سهم نیکون در همین بازه‌ی زمانی، از ۱۵.۰۶درصد به ۱۵.۲۸درصد رسیده است.

نکته‌ی حائز اهمیت این است که آمار و ارقام فعلی، تا پیش از عرضه‌ی عمومی دوربین‌های فول‌فریم بدون آینه‌ی جدید نیکون و کانن جمع‌آوری شده است. لنز رنتالز می‌گوید محبوبیت دوربین EOS R کانن تقریبا دوبرابر بیشتر از دوربین‌های Z6 و Z7 نیکون بوده است.

کانن eos r

محبوب‌ترین برندهای دوربین سال ۲۰۱۸ از نگاه وبسایت لنز رنتالز
نام برندسهم (به درصد)
کانن۴۱.۵۷٪
سونی۲۶.۳۱٪
نیکون۱۵.۲۸٪
پاناسونیک۹.۴۱٪
فوجی۴.۲۷٪
لایکا۱.۴۹٪
المپیوس۰.۹۵٪
پنتاکس۰.۴۹٪
هسل‌بلاد۰.۲۲٪

طبق فهرست منتشرشده، Canon 5D Mark IV و 5D Mark III موفق به کسب رده‌های اول و دوم محبوب‌ترین دوربین‌ها در سال ۲۰۱۸ شده‌اند. در رده‌ی سوم، دوربین Sony a7s II جای گرفته و دو محصول Sony a7 III و Panasonic GH5 رتبه‌های چهار و پنجم را ازآنِ خود کرده‌اند. این یعنی در بین پنج دوربین برتر، دو دوربین متعلق به کانن و دو دوربین متعلق به سونی و یک دوربین متعلق به پاناسونیک هستند. جالب است بدانید Sony a7 III تنها دوربین جدید عرضه‌شده در سال ۲۰۱۸ به‌شمار می‌آید که توانسته در بین پنج رتبه‌ی برتر قرار گیرد.

میزان استفاده از دوربین‌های کانن در یک سال اخیر، با افت مواجه شده است

براساس داده‌های Lens Rentals، میزان استفاده از دوربین‌های کانن طی یک سال اخیر با افت مواجه شده و از ۴۴.۹۰درصد به ۴۱.۵۷درصد رسیده است. گفتنی است نیکون نیز همه‌ساله روندی صعودی طی می‌کند. ظاهرا میزان استفاده از دوربین‌های این شرکت در بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ از ۱۵.۰۶ به ۱۵.۲۸درصد رسیده است. لنز رنتالز می‌گوید احتمالا دلیل بروز این اتفاق به عرضه‌ی دوربین D850 در اواخر ۲۰۱۷ مربوط می‌شود؛ اتفاقی که باعث شد تا میزان فروش این دوربین برای سال ۲۰۱۸ محاسبه شود. دیگر شرکت‌ها نیز توانسته‌اند در یک سال اخیر با رشد مواجه شوند.

درادامه، فهرست دوربین‌هایی را مشاهده می‌کنید که کاربران لنز رنتالز بیشتر از سایر محصولات در سال ۲۰۱۸ اجاره کرده‌اند:

کانن 5d mark IV

محبوب‌ترین دوربین‌های سال ۲۰۱۸ از نگاه وبسایت لنز رنتالز
ردیفنام دوربین
۱Canon 5D Mark IV
۲Canon 5D Mark III
۳Sony Alpha a7S II
۴Sony Alpha a7 III
۵Panasonic GH5
۶Sony Alpha a7R III
۷Nikon D750
۸Canon 6D Mark II
۹Nikon D850
۱۰Canon 6D

درادامه، به فهرست محبوب‌ترین لنزها می‌رسیم که درمقایسه‌با سال گذشته، تغییر محسوسی در آن‌ها مشاهده نمی‌شود و همچنان کانن، سونی، سیگما و نیکون به‌ترتیب با سهم ۳۷.۱۷، ۱۴.۵۸،‌ ۱۲.۹۶ و ۹.۶۲درصد در رده‌های اول تا چهارم جای گرفته‌اند. پس از این چهار شرکت، ارقام با افت محسوسی مواجه می‌شود که در جدول زیر مشاهده می‌کنید:


پتنت جدید اپل، ویژگی‌های هوشمند پد شارژ بی‌سیم ایرپاور را شرح می‌دهد

در پتنت تازه‌ای از اپل، پد شارژ بی‌سیم این شرکت که کاربران از مدت‌ها پیش در انتظار عرضه‌ی آن هستند، رویت شده است. با این حال، در سند منتشرشده هیچ نامی از محصول به چشم نمی‌خورد؛ اما با نگاه به پتنت، به‌راحتی می‌توان دریافت که دستگاه به‌تصویرکشیده‌شده، همان ایرپاور معروف است.

تا به این لحظه، ما می‌دانیم پد شارژ ایرپاور می‌تواند برای شارژ‌ همزمان چندین دستگاه نظیرآیفون، ایرپاد و اپل واچ مورد استفاده قرار گیرد. اما این پد در عین انجام چنین کاری، از چند جهت توانایی برقراری ارتباط با ‌تک‌تک دستگاه‌ها را نیز دارد. شارژ‌ بی‌سیم اپل به‌منظور ردیابی سطح باتری و اطلاع از زمان اتمام شارژ هر دستگاه، مشخصات دستگاه‌های شارژشده را ارائه می‌دهد. ایرپاور همچنین می‌تواند تشخیص دهد کدام دستگاه صاحب بزرگ‌ترین نمایشگر است و سطح باتری هرکدام از آن‌ها را نمایش دهد تا کاربر با یک نگاه قادر به به مشاهده‌ی وضعیت شارژ‌ دستگاه‌هایش باشد.

Airpower Patent

علاوه‌بر این، اگر شارژ‌ باتری به اندازه‌ای برسد که برای استفاده در طول روز کفایت کند، گوشی با نمایش پیام، این موضوع را به کاربر اطلاع خواهد داد. ایرپاور عادات شارژ‌ معمول کاربران و همچنین قرارهای ملاقات و جلسات آن‌ها در تقویم را نیز در نظر خواهد گرفت.

گزارش اخیر در انتها اشاره می‌کند که پد شارژ بی‌سیم اپل ابتدای سال آینده معرفی خواهد شد. پیچیدگی ساختار شارژر و ویژگی‌های پیشرفته‌ای که ارائه می‌دهد، از مهم‌ترین موانعی محسوب می‌شوند که عرضه‌ی این دستگاه را تا این حد به تاخیر انداخته‌اند