قالب های فارسی وردپرس 36

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 36

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

مدیرعامل همراه اول: رشد ۲۱ درصدی درآمد در سال گذشته؛ تصمیم گیری مجدد در رابطه با توسکا

«حمید فرهنگ» مدیرعامل همراه اول اعلام کرد که ستاداجرایی فرمان امام هیچ گونه مدیریت، مالکیت و انتفاعی در شرکت توسعه کسب و کارایرانی (توسکا) و اپلیکیشن روبیکا ندارد.

مدیرعامل همراه اول ضمن تکذیب برخی اخبار در رابطه با نقش ستاداجرایی فرمان حضرت امام در مدیریت شرکت توسعه کسب و کار ایرانی (توسکا) و اپلیکیشن روبیکا گفت:

«علیرغم تبلیغات برخی رسانه ها و اشخاص در شبکه های اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام هیچ گونه مالکیت مدیریت و انتفاعی از این شرکت و اپلیکیشن روبیکا نداشته و ندارد و این اخبار و تبلیغات اساساً کذب است.»

شرکت توسکا

 

فرهنگ ضمن اعلام این موضوع که مجمع عمومی این شرکت در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، ادامه داد:

«به زودی در رابطه با قرارداد شرکت توسعه کسب و کار ایرانی توسکا با صدا وسیما و اپلیکیشن روبیکا در جلسه هیئت مدیره همراه اول تصمیم گیری خواهد شد.»

فرهنگ در مورد درآمدهای همراه اول در سال گذشته نیز توضیح داد که درآمدهای همراه اول به میزان ۲۱ درصد رشد داشته و همچنین سهم بازار این شرکت هم با افزایش همراه بوده‌ است. مدیرعامل همراه اول همچنین در مورد برنامه‌های سال آینده عنوان کرد که تمرکز برنامه‌های سال آینده این اپراتور همراه روی توسعه تحول دیجیتال و ارائه سرویس های سازمانی خواهد بود. او به موضوع سیل زدگان نیز اشاره کرد و گفت:

«همراه اول در روزهای اخیر علاوه بر برقراری مکالمه رایگان در مناطق سیل زده، برخی اقلام امدادی مورد نیاز مردم این مناطق را نیز تامین کرده است.»

توسکا شرکتی است که ۱۶ مهر ۹۶ به ثبت رسیده و ۲۶ مهر یعنی تنها ۱۰ روز بعد از آغاز فعالیتش، با «عقد قراردادی» انحصار تبلیغات در صداوسیما را به دست آورده است.

گفتنیست وزیر ارتباطات در سال گذشته اعلام کرده بود که به زودی درباره توسکا بیشتر خواهد نوشت و جزییات بیشتری درباره آن اعلام خواهد کرد؛ جزییاتی که البته تا به امروز مسکوت باقی مانده و هنوز از آن صحبتی به میان نیامده است.


کالبدشکافی اوپو رینو سازوکار عجیب دوربین سلفی را آشکار می‌کند

اوپو مدتی قبل از پرچمدار جدیدش در دو نسخه رینو و رینو 10X زوم ادیشن رونمایی کرد و حالا اولین تصاویر از کالبدشکافی این گوشی و دوربین عجیب آن منتشر شده است.

اوپو رینو به یک دوربین سلفی جهنده عجیب و غریب مجهز است که در قالب بخش مثلثی شکل شبیه باله کوسه از بالای بدنه خارج می شود. اطلاع از سازوکار به کار رفته برای پیاده سازی چنین سیستمی کالبدشکافی آن را هیجان انگیز می سازد.

رینو 10x زوم ادیشن

پس از باز کردن بدنه مشخص می شود که پنل عقب به چیپ NFC متصل شده. اولین چیزی که جلب توجه می کند مکانیزم دوربین جهنده و ماژول سه گانه با قابلیت زوم ۱۰ برابری است. نیاز به فضا برای این ساختار باعث شده مادربورد نسبت به مدل های مشابه جمع و جورتر باشد.

مادر بورد با بهره گیری از فویل های مسی یکپارچه در هر دو طرف به خوبی حرارت اضافی را پراکنده می کند. علاوه بر این در اطراف هسته های پردازنده از ژل و گریس سیلیکونی استفاده شده که به خنک نگه داشتن آن کمک می کند.

بخش جهنده رینو 10X زوم ادیشن دوربین سلفی، اسپیکر مکالمه، میکروفون و فلش عقب را در یک ساختار چرخشی نامتقارن با هم ترکیب می کند. یک موتور استپر هم برای حرکت دادن بخش مثلثی در سمت راست تعبیه شده که با بکارگیری چرخ دنده هفت دندانه‌ای صدای حرکت آن تا حد ممکن کاسته شده. ریل حرکتی هم از فریم فلزی ساخته شده که ثبات بالایی را به ارمغان می آورد.

دوربین سه گانه اوپو رینو 10X زوم ادیشن شامل سنسورهای ۴۸، ۸ و ۱۳ مگاپیکسلی تله فوتو است که در چیدمان L شکل کنار هم قرار گرفته اند. هرچند لنز پریسکوپ با ابعاد ۱۱.۵ در ۵.۷ در ۲۴.۵ میلی متری در پوشش فلزی جداگانه ای جا خوش کرده است. پس از باز کردن آنها مشخص می شود که سایز لنزها و منشور به مراتب بزرگتر از حالت عادی است.

نوبیا رد مجیک ۳ معرفی شد؛ اولین گوشی گیمینگ مجهز به فن داخلی

در حالی که غول های بازار گوشی سرگرم بحث و جدل بر سر سایز بریدگی نمایشگر هستند، نوبیا پرچمدار « رد مجیک ۳ » را معرفی کرده که برای نخستین بار از یک فن داخلی بهره می برد.

این اسمارت فون منحصر به فرد با بهره گیری از سخت افزار قدرتمند، فن مجزا و طراحی جذاب، گیمینگ موبایلی را به سطح جدیدی می رساند. فن داخلی آن سرعتی بالغ بر ۱۴ هزار دور در دقیقه دارد که از طریق داشبورد Game Space 2.0 می توان آن را کنترل و سفارشی سازی کرد. در کنار این فن یک سیستم سرمایشی مایع هم پیاده سازی شده است.

نوبیا رد مجیک ۳

نوبیا رد مجیک ۳ به چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸۵۵ با پردازشگر گرافیکی ادرنو ۶۴۰ مجهز شده است. از نظر حافظه با پیکربندی های مختلف ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی مواجهیم و قدرتمندترین نسخه هم از ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت برخوردار است.

نمایشگر ۶.۶۵ اینچی به کار رفته در این موبایل از نوع امولد بوده و رزولوشن FHD پلاس دارد. این پنل از HDR پشتیبانی کرده و محتوا را با نرخ ۹۰ هرتزی به نمایش در می آورد. نوبیا برای ایجاد صدای فراگیر DTS:X از اسپیکرهای خاصی بهره برده است.

ماژول تصویر برداری هم شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.75 (سنسور IMX586 سونی) و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 می شود. ابعاد گوشی ۱۷۱.۷ در ۷۸.۵ در ۹.۶۵ میلیمتری است اما وزن ۲۱۵ گرمی آن برای گیمرها شاید کمی سنگین به نظر برسد.

نوبیا رد مجیک ۳

باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی رد مجیک ۳ به مدد شارژ سریع ۲۷ واتی در ۱۰ دقیقه به اندازه ای شارژ می شود که بتوان یک ساعت از بازی با آن لذت برد. این گوشی ۱۳ اردیبهشت در چین عرضه شده و یک ماه بعد به بازارهای خارجی راه می یابد. قیمت در نظر گرفته شده برای نسخه های ۶ و ۱۲ گیگابایتی به ترتیب ۴۳۰ و ۶۴۰ دلار اعلام شده است.

فورد از یک سبد چرخ دار فروشگاهی با سیستم ترمز خودکار رونمایی کرد [تماشا کنید]

کمپانی فورد در اقدامی غیر منتظره از یک سبد چرخدار با سیستم ترمز خودکار رونمایی کرد. این سبد که برای فروشگاه ها ساخته شده، بر مبنای تکنولوژی کمک به پیشگیری از برخورد فورد توسعه یافته است.

اگر با محصولات فورد آشنایی داشته باشید، حتما می دانید که اکثر آنها از تکنولوژی فوق بهره می برند. هسته اصلی این تکنولوژی را دوربین و رادار تشخیص دهنده سایر خودروها، عابرین پیاده و دوچرخه سواران تشکیل می دهد. در شرایط اضطراری و در صورت عدم واکنش به موقع از سوی راننده، این تکنولوژی به طور خودکار با درگیر کردن ترمزها از سرعت خودرو می کاهد.

سبد چرخ دار مجهز به سیستم ترمز خودکار، مکانیسمی مشابه دارد. دوربین ها و رادارهای موجود روی این سبد، با اسکن کردن محیط اطراف و تشخیص افراد یا اجسام، در صورت لزوم آن را متوقف می کنند.

4890800b-ford-selfbraking-trolley-prototype-5

آقای آنتونی ایرسون (Anthony Ireson) مدیر بازاریابی فورد در قاره اروپا در این باره گفته:

تکنولوژی کمک به پیشگیری از برخورد به مشتریان کمک می کند از تصادف ها یا اثرات ناشی از برخورد جلوگیری کنند. به نظر ما ایده مشابه پیاده سازی شده روی سبد چرخ دار تا حد زیادی عالی بوده و می تواند مزایای این تکنولوژی را به رانندگان نشان دهد.

3bdc2b25-ford-selfbraking-trolley-prototype-1

در حال حاضر سبد چرخدار پیشرفته فورد در مراحل تحقیقاتی به سر برده و تنها نمونه های اولیه از آن توسعه یافته اند، به عبارت دیگر قرار نیست به این زودی ها شاهد بکارگیری این سبد در فروشگاه های مختلف باشیم و مهندسین فورد با اختراع آن سعی کرده اند نحوه بهره برداری از تکنولوژی های خودرویی در حل مشکلات روزمره را به نمایش بگذارند.

فورد

تولید انبوه سبدهایی با قابلیت ترمز خودکار، می تواند یک خبر خوب برای والدین باشد، زیرا ایمنی کودکان که معمولا علاقه زیادی به بازی با سبدهای فروشگاهی دارند، ارتقا یافته و از احتمال بروز حوادث کاسته می شود.

سئو چیست

سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، به منظور شفا عملکرد سایت شما طبق استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این روش سپریدن میگیرد. فاکتورهای زیادی در سئو سایت شما تاثیرگذارند، از واژه ها بکار رفته در متن و درونمایه لغایت لینک‌های ورودی به سایت شما از سایت‌های دیگر، برخی مواقع اوقات حصول اطمینان از ساختار مناسب سایت شما برای موتورهای جستجو را سئو مینامیم.

مهمترین سوالی که کاربران از خود میپرسند آن است که تعریف ریزبین سئو چیست. سئو گردآور تکاپو هایی است که در طراحی سایت، تعیین راهبرد محتوایی و تولید درونمایه اتمام میدهیم الی جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم.

ولی سئو به همین جا ختم نمیشود عبارت SEO مخفف سه واژه Search Engine Optimization است که به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. امروزه این مفهوم به Search Experience Optimization تغییر مکشوف که برابر است با بهینه سازی تجربه کاربری از جستجو، به عبارت سایر باید برای رضایت کاربر از نتیجه یافت شده نیز اهمیت

مفهوم سئو فقط مربوط به موتورهای جستجو نیست بلکه مناسب سازی سایت برای بازدیدکنندگان نیز از فاکتورهای اصلی آن میباشد. بطوریکه در چند سال بازپسین سیاست‌های گوگل با انتظارات بازدیدکنندگان از سایت‌ها همجهت شده است.

ویدئوی آموزش سئو چیست
نمایشگر ویدیو

00:00
03:39


در این ویدیو با چند مثال ساده می آموزیم که سئو چیست و چرا باید به این مفهوم پروا ویژه ای داشته باشیم.
تاثیر رفتار کاربران بر سئو چیست؟
الگوریتم های جدید گوگل به اخص الگوریتم RankBrain تلاش میکنند الی رفتار کاربران هنگام جستجو را آنالیز کرده و متناسب با همان رتبه بندی نتایج را بهینه کنند. هر زمان کاربر عبارتی را در گوگل جستجو میکند و یک یا چند نتیجه موجود در پیشنهادات گوگل را گزینش خواهد کرد. گوگل به انتخاب کاربران پروا زیادی خواهد کرد. بعنوان مثال اگر یک سایت در رتبه پایینی از نتایج گوگل باشد ولی کاربران زیادی بر روی آن کلیک کنند گوگل جایگاه این سایت را بهبود خواهد داد.

علاوه براین موعد حضور کاربران در یک سایت الی جستجوی دوباره در گوگل اهمیت ویژه ای خواهد داشت. از زمانیکه کاربر وارد سایت شما میشود لغایت زمانیکه دوباره همان عبارت یا عبارتی مشابه با آن را در گوگل جستجو میکند Dwell Time  نامیده میشود. اگر برادر دارید بدانید تاثیر رفتار کاربران بر سئو چیست توصیه میکنیم نوشتار RankBrain چیست را مطالعه کنید.

آکادمی وبسیما با برگزار دوره های حضوری در مقوله دوره آموزش سئو، تعلیم گوگل وبسمتر و آموزش سئو کلاه خاکستری به شما کمک میکند که مجموعه ای ارزشمند از ادب و تجربه را در زمانی کوتاه کسب کرده و جایگاه خویش را در نتایج جستجو بهبود دهید.

سئو چیست

اهمیت سئو در چیست
اکثر کاربران اینترنتی صفحات باره نظر خویش را از موتورهای جستجوی اصلی مثل گوگل، بینگ و یاهو پیدا میکنند. از این‌رو سئو مناسب کلید شما برای رسیدن به بازدید اغلب است. علاوه براین موتورهای جستجو همان چیزی را در گزین کردن کاربران پیمان میدهند که آنها بدنبالش هستند، به همین دلیل در سنجش با تبلیغات اینترنتی مشتریان اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند داشت و این فرمایش نشانه میدهد که ارزش سئو چیست و چرا باید به آن توجه کرد.

 کلمات جستجو شده توسط کاربران در موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارند، تجربه پرتو داده است که جذب بازدیدکننده بسیار از راه گوگل میتواند موفقیت هر شرکتی را تضمین کند. بازدید بدست آمده از طریق های سئو بر هر گونه تبلیغ برتری داشته و در طویل مدت هزینه کمتری را نیز به شما تحمیل خواهد کرد.

چرا موتورهای جستجو بیچارگی به سئو دارند؟
گوگل موتوری هوشمند است ولی هنوز دربایستن به کمک کاربران دارد، آنها همیشه در تلاشند لغایت نتایج بهتری را به کاربران اینترنتی ارائه دهند، با این حال محدودیت‌هایی در این مسیر وجود دارد که دربایستن به سئو سایت را برپایی میکند. سئو اشتباه میتواند شما را از حیث کاربران مخفی کرده و تمام سعی شما را هدر دهد، برآیند اینکه رقبای شما با محتوایی ضعیف تر بازدید و محبوبیت اکثریت داشته باشند.

ربات های خزنده گوگل فاکتورهای نسبتا مشخصی برای فهم محتوای صفحه دارند که در صورت رعایت آنها بخت شما برای کسب جایگاه افزایش می یابد. این فاکتورها را اصطلاحا onpage seo می نامیم و برای کامیابی باید دقیقا بدانیم که این فاکتورها در سئو چیست. برای اطلاعات اغلب توصیه میکنیم به تقسیم تعلیم سئو در سایت مراجعه نمایید.

سئو کلاه سیاه و کلاه سفید
استفاده از تکنیک های سئو درجهت خوشنودی مشتریان و رعایت تمام قوانین و اصول در این راه را سئو کلاه سفید مینامند، اما به کارگیری ضعف موتورهای جستجو و تکنیک‌های فریب آنها در کناره عدم اهمیت به رضایت بازدیدکنندگان را طریق کلاه سیاه میشناسند. هرچند ماه یکبار گوگل این تکنیک‌های کلاه سیاه را معرفی کرده و سایتهایی که از این روش کاربرد کرده‌اند را تنبیه خواهد کرد. برای دیدن بهتر نسبت به این مسئله مطالعه مقاله  ترفندهای سئو میتواند برای شما مفید باشد.

سئو کلاه سفید
سئو کلاه سفید

برای تماشا اینفوگرافیک کلاه سفید با سایز اصلی بر روی عکس کلیک کنید.

سئو و بهینه سازی یک سایت فرآیندی زمانبر و پیوسته است. تکنیک ها و طریق های زیادی برای کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل هستی دارد که هر کدام میتوانند تاثیر مثبتی در این فرآیند داشته باشند. برای کامیابی در سئو هر سایت نیازمند 3 بازوی اصلی هستیم که عبارتند از:

سه بازوی اصلی برای موفقیت در سئو چیست

1- سئو تکنیکال
استانداردسازی کدنویسی سایت، رعایت اصول سئو در طراحی، اثر گذاری استاندارد، بهینه سازی سرعت سایت، طراحی نسخه ریسپانسیو و مواردی از این قبیل را سئو تکنیکال می نامیم. برای آغاز کار و جنبش های پیوسته با بازاریابی محتوا قبل از هر چیز به یک بستر قدرتمند و سایت استاندارد احتیاج خواهیم داشت.

2- بازاریابی محتوا
فعالیت هایی دربرگیرنده شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، آنالیز رقبا، تدوین استراتژی محتوایی، فرآوری محتوای ارزشمند، برچسب گذاری و بخش بندی، لینک سازی داخلی و … را میتوان بخشی از فرآیند بازاریابی درونمایه دانست. کامیابی در سئو بدون محتوا تقریبا  غیرممکن است.

3- لینک سازی هدفمند
رعایت استانداردهای سئو تکنیکال و تولید محتوای ارزشمند میتواند شما را به صفحه اول نتایج گوگل برساند اما برای کسب رتبه 1 و چشم وهمچشمی با سایت های کهن تر شما نیازمند لینک سازی بیگانه برای سایت خود هستید. کار و جنبش در شبکه های اجتماعی، فروم های تخصصی، کامنت مارکتینگ، خرید بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی و … را اصطلاحا SEO Off-page می نامیم.

بهترین شیوه برای یادگیری سئو چیست؟
فرآیند تعلیم سئو کمی پیچیده و زمانبر است. معمولا شما زمانیکه به دنبال نکته یا جستار خاصی هستید با یک مقاله آموزشی در گستره سئو مواجه میشوید که اطلاعات ریزبین ولی محدودی را در همان مقوله به شما عرضه میکند. با مطالعه این نوشتار ممکن است به مبحث سئو علاقه مند شده و به پیگیری مقالات و تعلیم های اکثریت باشید.