سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، به منظور شفا عملکرد سایت شما طبق استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این روش سپریدن میگیرد. فاکتورهای زیادی در سئو سایت شما تاثیرگذارند، از واژه ها بکار رفته در متن و درونمایه لغایت لینکهای ورودی به سایت شما از سایتهای دیگر، برخی مواقع اوقات حصول اطمینان از ساختار مناسب سایت شما برای موتورهای جستجو را سئو مینامیم.
مهمترین سوالی که کاربران از خود میپرسند آن است که تعریف ریزبین سئو چیست. سئو گردآور تکاپو هایی است که در طراحی سایت، تعیین راهبرد محتوایی و تولید درونمایه اتمام میدهیم الی جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم.
ولی سئو به همین جا ختم نمیشود عبارت SEO مخفف سه واژه Search Engine Optimization است که به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. امروزه این مفهوم به Search Experience Optimization تغییر مکشوف که برابر است با بهینه سازی تجربه کاربری از جستجو، به عبارت سایر باید برای رضایت کاربر از نتیجه یافت شده نیز اهمیت
مفهوم سئو فقط مربوط به موتورهای جستجو نیست بلکه مناسب سازی سایت برای بازدیدکنندگان نیز از فاکتورهای اصلی آن میباشد. بطوریکه در چند سال بازپسین سیاستهای گوگل با انتظارات بازدیدکنندگان از سایتها همجهت شده است.
ویدئوی آموزش سئو چیست
نمایشگر ویدیو
00:00
03:39
در این ویدیو با چند مثال ساده می آموزیم که سئو چیست و چرا باید به این مفهوم پروا ویژه ای داشته باشیم.
تاثیر رفتار کاربران بر سئو چیست؟
الگوریتم های جدید گوگل به اخص الگوریتم RankBrain تلاش میکنند الی رفتار کاربران هنگام جستجو را آنالیز کرده و متناسب با همان رتبه بندی نتایج را بهینه کنند. هر زمان کاربر عبارتی را در گوگل جستجو میکند و یک یا چند نتیجه موجود در پیشنهادات گوگل را گزینش خواهد کرد. گوگل به انتخاب کاربران پروا زیادی خواهد کرد. بعنوان مثال اگر یک سایت در رتبه پایینی از نتایج گوگل باشد ولی کاربران زیادی بر روی آن کلیک کنند گوگل جایگاه این سایت را بهبود خواهد داد.
علاوه براین موعد حضور کاربران در یک سایت الی جستجوی دوباره در گوگل اهمیت ویژه ای خواهد داشت. از زمانیکه کاربر وارد سایت شما میشود لغایت زمانیکه دوباره همان عبارت یا عبارتی مشابه با آن را در گوگل جستجو میکند Dwell Time نامیده میشود. اگر برادر دارید بدانید تاثیر رفتار کاربران بر سئو چیست توصیه میکنیم نوشتار RankBrain چیست را مطالعه کنید.
آکادمی وبسیما با برگزار دوره های حضوری در مقوله دوره آموزش سئو، تعلیم گوگل وبسمتر و آموزش سئو کلاه خاکستری به شما کمک میکند که مجموعه ای ارزشمند از ادب و تجربه را در زمانی کوتاه کسب کرده و جایگاه خویش را در نتایج جستجو بهبود دهید.
سئو چیست
اهمیت سئو در چیست
اکثر کاربران اینترنتی صفحات باره نظر خویش را از موتورهای جستجوی اصلی مثل گوگل، بینگ و یاهو پیدا میکنند. از اینرو سئو مناسب کلید شما برای رسیدن به بازدید اغلب است. علاوه براین موتورهای جستجو همان چیزی را در گزین کردن کاربران پیمان میدهند که آنها بدنبالش هستند، به همین دلیل در سنجش با تبلیغات اینترنتی مشتریان اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند داشت و این فرمایش نشانه میدهد که ارزش سئو چیست و چرا باید به آن توجه کرد.
کلمات جستجو شده توسط کاربران در موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارند، تجربه پرتو داده است که جذب بازدیدکننده بسیار از راه گوگل میتواند موفقیت هر شرکتی را تضمین کند. بازدید بدست آمده از طریق های سئو بر هر گونه تبلیغ برتری داشته و در طویل مدت هزینه کمتری را نیز به شما تحمیل خواهد کرد.
چرا موتورهای جستجو بیچارگی به سئو دارند؟
گوگل موتوری هوشمند است ولی هنوز دربایستن به کمک کاربران دارد، آنها همیشه در تلاشند لغایت نتایج بهتری را به کاربران اینترنتی ارائه دهند، با این حال محدودیتهایی در این مسیر وجود دارد که دربایستن به سئو سایت را برپایی میکند. سئو اشتباه میتواند شما را از حیث کاربران مخفی کرده و تمام سعی شما را هدر دهد، برآیند اینکه رقبای شما با محتوایی ضعیف تر بازدید و محبوبیت اکثریت داشته باشند.
ربات های خزنده گوگل فاکتورهای نسبتا مشخصی برای فهم محتوای صفحه دارند که در صورت رعایت آنها بخت شما برای کسب جایگاه افزایش می یابد. این فاکتورها را اصطلاحا onpage seo می نامیم و برای کامیابی باید دقیقا بدانیم که این فاکتورها در سئو چیست. برای اطلاعات اغلب توصیه میکنیم به تقسیم تعلیم سئو در سایت مراجعه نمایید.
سئو کلاه سیاه و کلاه سفید
استفاده از تکنیک های سئو درجهت خوشنودی مشتریان و رعایت تمام قوانین و اصول در این راه را سئو کلاه سفید مینامند، اما به کارگیری ضعف موتورهای جستجو و تکنیکهای فریب آنها در کناره عدم اهمیت به رضایت بازدیدکنندگان را طریق کلاه سیاه میشناسند. هرچند ماه یکبار گوگل این تکنیکهای کلاه سیاه را معرفی کرده و سایتهایی که از این روش کاربرد کردهاند را تنبیه خواهد کرد. برای دیدن بهتر نسبت به این مسئله مطالعه مقاله ترفندهای سئو میتواند برای شما مفید باشد.
سئو کلاه سفید
سئو کلاه سفید
برای تماشا اینفوگرافیک کلاه سفید با سایز اصلی بر روی عکس کلیک کنید.
سئو و بهینه سازی یک سایت فرآیندی زمانبر و پیوسته است. تکنیک ها و طریق های زیادی برای کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل هستی دارد که هر کدام میتوانند تاثیر مثبتی در این فرآیند داشته باشند. برای کامیابی در سئو هر سایت نیازمند 3 بازوی اصلی هستیم که عبارتند از:
سه بازوی اصلی برای موفقیت در سئو چیست
1- سئو تکنیکال
استانداردسازی کدنویسی سایت، رعایت اصول سئو در طراحی، اثر گذاری استاندارد، بهینه سازی سرعت سایت، طراحی نسخه ریسپانسیو و مواردی از این قبیل را سئو تکنیکال می نامیم. برای آغاز کار و جنبش های پیوسته با بازاریابی محتوا قبل از هر چیز به یک بستر قدرتمند و سایت استاندارد احتیاج خواهیم داشت.
2- بازاریابی محتوا
فعالیت هایی دربرگیرنده شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، آنالیز رقبا، تدوین استراتژی محتوایی، فرآوری محتوای ارزشمند، برچسب گذاری و بخش بندی، لینک سازی داخلی و … را میتوان بخشی از فرآیند بازاریابی درونمایه دانست. کامیابی در سئو بدون محتوا تقریبا غیرممکن است.
3- لینک سازی هدفمند
رعایت استانداردهای سئو تکنیکال و تولید محتوای ارزشمند میتواند شما را به صفحه اول نتایج گوگل برساند اما برای کسب رتبه 1 و چشم وهمچشمی با سایت های کهن تر شما نیازمند لینک سازی بیگانه برای سایت خود هستید. کار و جنبش در شبکه های اجتماعی، فروم های تخصصی، کامنت مارکتینگ، خرید بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی و … را اصطلاحا SEO Off-page می نامیم.
بهترین شیوه برای یادگیری سئو چیست؟
فرآیند تعلیم سئو کمی پیچیده و زمانبر است. معمولا شما زمانیکه به دنبال نکته یا جستار خاصی هستید با یک مقاله آموزشی در گستره سئو مواجه میشوید که اطلاعات ریزبین ولی محدودی را در همان مقوله به شما عرضه میکند. با مطالعه این نوشتار ممکن است به مبحث سئو علاقه مند شده و به پیگیری مقالات و تعلیم های اکثریت باشید.